Pengundi telah bulatkan tekad undi Anwar, PAS bantu sepenuhnya kempen



Wan Nordin Wan Yaacob
Wed Aug 20, 08 5:06:15 pm MYT

PERMATANG PAUH, 20 Ogos (Hrkh) - Seluruh jentera PAS Pulau Pinang termasuk Pemuda dan Muslimat kini berkampung di Permatang Pauh bagi menjalankan kempen meraih undi memenagkan calon Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sementara para pengundi di Permatang Pauh pula dikatakan telah membulatkan tekad akan mengundi Anwar bagi membawa perubahan termasuk kepada lanskap politik negara.
Demikian kata Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Salleh Man semasa ditemui Harakahdaily sebentar tadi di Pejabat Adun Permatang Pasir dekat sini.
Beliau yang datang bagi memantau perjalanan gerak kerja kempen di Permatang Pasir berkata, sejak dari mula pengumuman Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail melepaskan jawatan sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh, jentera PAS negeri itu telah dikerahkan bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan pilihan raya kecil diadakan.
Sebaik sahaja penamaan calon, semua jentera PAS di Pulau Pinang menjalankan kerja-kerja siang dan malam meraih undi, berkempen, berceramah secara kecil-kecilan mahupun rumah ke rumah semata-mata bagi memastikan Anwar menang.
Menyentuh isu fitnah liwat yang dihadapkan media arus perdana dan jentera BN di sini terhadap Anwar, beliau berkata isu itu tidak memberi kesan kepada sokongan terhadap Anwar.
Malah pengundi di Permatang Pauh sebenarnya mempunyai 'personal touch' dengan Anwar yang pernah memimpin Parlimen Permatang Pauh sejak dalam Umno hingga tersingkir pada tahun 1998.
"Ini bukan soal parti yang lawan, tetapi di sini pengundi melihat 'batang tubuh' Anwar sebagai orang yang berjasa, malah peristiwa 1998 sebenarnya kurang memberi kesan kepada keyakinan pengundi kepada Anwar," katanya.
Justeru beliau yakin dengan kerja-kerja kempen yang dilakukan dan dengan perkembangan sihat pengundi terhadap Anwar, Parlimen Permatang Pauh ini akan kekal kepada KeADILan.
Beliau turut memberitahu bahawa para pengundi kaum Cina langsung tidak memyakini kempen yang dijalankan BN kerana mereka telah melihat betapa BN tidak menjaga kepentingan rakyat.
Malah kata beliau, jika Umno tabur wang atau memberi ganjaran sekalipun, peralihan undi tidak akan berlaku, sebaliknya undi kepada Anwar akan terus meningkat.
"Kecuali kalau mereka guna taktik yang cukup kotor pada saat akhir, itu pun kita tidak yakin akan mengubah pendirian pegundi untuk mengundi Anwar.Di sini pengundi telah menetapkan pendirian akan mengundi Anwar untuk perubahan," ujar Salleh lagi. _


Responses

0 Respones to "Pengundi telah bulatkan tekad undi Anwar, PAS bantu sepenuhnya kempen"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors