Ahli baru PAS meningkat selepas pilihan raya






Sijil keahlian baru ahli Pas disampaikan oleh Tn Hj Mohammad Sabu.

Lanjusoh
Foto Wan Zahari Wan Salleh Fri
Aug 15, 08 5:31:28 pm MYT
IPOH, 15 Ogos (Hrkh) - Pertambahan ahli-ahli baru PAS meningkat dengan mendadak selepas pilihan raya umum lalu, kata Setiausaha Agung, Dato' Kamaruddin Jaffar.
Tanpa memberitahu daripada jumlahnya beliau mengakui bertambah dengan banyak disebabkan minat orang ramai terhadap PAS meningkat.

"Saya tidak dapat hendak menjelaskan secara terperinci dalam pada muktamar hari ini kerana ia memerlukan masa," katanya sebagai menjawab persoalan diungkitkan perwakilan pada muktamar petang ini.

Mengenai pemilihan calon, kata beliau perkara itu dibuat melalui beberapa siri mesyuarat peringkat lajnah politik, dewan harian, Majlis Syura dan laporan pesuruhjaya-pesuruhjaya negeri.

Seramai 25 perwakilan memberi pandangan terhadap laporan dan penyata Muktamar PAS kali ke-54 selepas muktamar disambung pada sesi petang.

Menjawab soalan perwakilan dari Sabah dan Sarawak kata Kamaruddin, PAS Pusat akan membuat beberapa pendirian dan keputusan mengenai perkembangan PAS di kedua-dua negeri tersebut.

"Beberapa keputusan akan dibuat bagaimana hendak tingkatkan lagi parti di negeri terbabit," katanya.

Sementara itu, Pengerusi Lajnah Undang-Undang PAS Pusat, Hanipa Maidin berkata, pasukan peguam PAS tidak memberi tumpuan kepada isu membabitkan kes dakwaan liwat terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim memandangkan sudah ramai peguam handalan yang terlibat.
Katanya buat masa ini lajnah tersebut lebih memberi tumpuan kepada pembelaan membabitkan pemimpin dan ahli PAS.

"Lagi pun peguam yang membela Ketua Umum KeADILan itu diketuai Haji Sulaiman Abdullah bersama lapan lagi peguam mempunyai hubungan secara tidak langsung dengan PAS.

"Tidak semestinya kita berada di depan ketika di mahkamah semasa kes Anwar disebut. Sedangkan kita sentiasa mengadakan perbincangan dengan peguam terbabit dari semasa ke semasa," katanya. - mj


Responses

0 Respones to "Ahli baru PAS meningkat selepas pilihan raya"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors