KeADILan akan siasat individu yang memukul wartawan



Mohd Zamirul Mohd Dzaki
Sun Aug 17, 08 2:40:28 pm MYT

PERMATANG PAUH, 17 Ogos (Hrkh) - Parti KeADILan Rakyat (KeADILan) akan menyiasat pihak yang didakwa ahli parti tersebut memukul wartawan pada hari penamaan calon semalam.

Perkara ini dinyatakan sendiri oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim dalam sidang medianya di Yayasan Aman sebentar tadi."

"Kita tidak akan bertolak ansur dalam hal ini, dan saya tegaskan baik ahli KeADILan, PAS atau DAP mereka tidak akan terlepas jika mereka membuat salah," katanya.

Di masa sama beliau tidak menolak kemungkinan kejadian tersebut dilakukan oleh bukan ahli Parti KeADILan Rakyat.

Ini kerana katanya, baju berlambang KeADILan yang dipakai individu tersebut tidak semestinya melambangkan dia ahli parti kerana ia boleh didapati di mana-mana.

"Seperti mana kejadian di Tapak Ekspo Seberang Jaya yang lalu, setelah siasatan dijalankan kami mendapati pihak yang terlibat bukan dari kalangan ahli parti," katanya.

Dato' Seri Anwar juga mengingatkan wartawan terutamanya dari media arus perdana seperti Utusan dan TV3 agar melaporkan hal ini dengan adil.

"Mengapa budaya samseng hanya dikaitkan dengan KeADILan, di Ijok Khairi bersama pemuda Umno bertindak membaling botol tapi mengapa ia tidak dilabel sebagai samseng," katanya.

Sidang media tersebut turut dihadiri Presiden Parti KeADILan Rakyat Dato' Seri Wan Azizah Wan Ismail, Naib Presiden KeADILan, Azmin Ali, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah dan Majlis Pimpinan Tertinggi KeADILan, Dr Mansor Othman. - mns_


Responses

0 Respones to "KeADILan akan siasat individu yang memukul wartawan"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors