YB Khir Toyo yang pelik........



YB Khir Toyo suruh jual rumah yang dia sendiri bina

Oleh ikhqoi

Rumah Exco yang dibina oleh YB Datuk Seri Dr Mohamad Khir bin Toyo dan kini beliau sendiri menyuruh Kerajaan menjual kembali.

Tidak pernah dalam sejarah yang aku dengar dan aku baca"Mak aku buat rumah lawa-lawa, tapi sbb menantu yang duduk rumah nya, Mak aku suruh jual dengan alasan kos penyelenggarannya mahal."

Itulah yang mungkin dapat diibaratkan dengan kenyataan YB Datuk Seri Dr Muhammad Khir Toyo (Bakal Ketua Pemuda UMNO Pusat..heheh) yang menyuruh kerajaan negeri sekarang menjual 10 rumah exco yang beliau sendiri bina.

Apa yang menjelekkan lagi, beliau turut mendedahkan kos penyelenggaran adalah mencecah jutaan ringgit, sebulan..

Disini, aku tertanya-tanya masa beliau meluluskan pembinaan rumah tersebut yang dianggarkan sehingga RM40 juta ringgit, takkanlah beliau tak terfikir bahawa kos penyelenggaran yang bakal ditanggung oleh Kerajaan Negeri juga pasti tinggi.

Adakah sebab beliau skrg bukan Y.A.B Menteri Besar, beliau cuba menyelongkar fail-fail lama yang seolah-olah mendedahkan kebodohan beliau sendiri.

Sila rujuk Sinar Harian, ms2, 07 September 2008
Saya pasti Kerajaan Negeri yang baru ini pasti ada cara untuk menyelenggara, menyewa atau menjual rumah tersebut. Harus diingat, yang hendak dijual atau disewa bukan rumah kos rendah tapi rumah elit yang bernilai hampir puluhan juta ringgit. So kenalah kaji bebetul kepada siapa rumah itu hendak dijualkan atau disewakan.

Kepada Y.B Datuk Seri Muhammad Khir, baik beliau jaga kawasan Dun dia dari sebuk masuk campur hal ehwal Kerajaan Negeri yang sedia ada.

Penulis merupakan Ketua Pemuda PAS JYSU (Dun Selat Klang)


Responses

0 Respones to "YB Khir Toyo yang pelik........"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors