Kampungku Oh Kampungku



Oleh arsalan_uzzam"

Alhamdulillah Segala telah kembali kepangkal jalan.... Aku sungguh terharu baru2 ini bila balik ke kampung ku di KG KUALA SLIM, SLIMRIVER PK. Walaupun dalam PRU 12 kg ku kalah ditangan BN tetapi Ramadhan tahun ini amat lain sekali... Mungkin kerana PR telah dapat menawan neger Perak.

Suara2 alunan ALQuran kedengaran tiap2 malam berkat usaha seorang anak jati Kg K.Slim Tn. Hj. Abdul Salam yg telah pulang ke kg beberapa tahun lepas. Bukanlah satu usaha yg mudah untuk beliau menghidupkan masjid yg sebelum ini di imamkan oleh org2 kampung yg tak layak dari segi penguasaan ilmu agama. Berkat kesabaran beliau dan beberapa orang rakan seperti Tn Hj Ahmad atau lebih dikenali dgn nama Hj Namad, dan pemuda2 kg yg lain.

Masjid yg dahulunya hanya tempat unuk menunaikan solat wajib 5 waktu dan juga sebagai kelas agama untuk kanak2, sekarang ini telah berubah. suara2 tadarus kedengaran setiap malam, malahan sudah ramai yg berkiamullai di masjid Kg. K.Slim. Ada juga sesekali dijemput tuan2 guru untuk memberikan tunjuk ajar dan ceramah ringkas mengenai ilmu fardhu ain dan kifayah..Ini lah perubahan yang aku nantikan setelah sekian lama. Allah telahpun memakbulkan permintaan doa penduduk kg yg inginkan perubahan.

Moga suatu hari nanti Tn Guru Nik Aziz akan datang ke Kg ini untuk melihat dan memberikan tunjuk ajar kepada penduduk Kg K.Slim. InsyaAllah sekiranya Tuan Guru Nik Aziz dtg moga insan2 yg masih buta akan celik semula Amin..."


Responses

0 Respones to "Kampungku Oh Kampungku"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors