Pemuda Wilayah turun bantu mangsa ribut



Oleh rusly_islam

Pemuda Wilayah menyertai beratus orang sukarelawan termasuk unit amal untuk turun membantu mangsa ribut di kawasan Selat Klang. Ketua Penerangan Pemuda Wilayah mengetuai kumpulan daripada pemuda Wilayah pada ahad semalam.
Rombongan Pemuda Wilayah bertolak seawal jam 7.45 pagi daripada Masjid Ar-Rahman kemudian sampai kira-kira jam 8.30 di Pejabat Dun Selat Klang. Berpuluh-puluh tentera merah (unit amal) juga sudah kelihatan menunggu di sana. Pasukan RELA dan Pasukan Polis Bantuan turut menyertai misi ini.Pemuda Wilayah ditugaskan membaiki kerosakan rumah Pakcik Ahmad Jais bersama-sama dengan unit amal Perak dan unit amal Shah Alam.
Rumah Pakcik Ahmad Jais rosak teruk akibat ribut tersebut. Banyak bumbung yang tercabut dan rumah di masuki air. Beliau juga rasa terharu dengan kehadiran para petugas, yang sanggup turun membantu beliau dan keluarga.Beberapa hari yang lepas, menjelangnya Ramadhan kira-kira pukul 5.00 petang kawasan DUN Selat Klang tiba-tiba dilanda ribut yang mengakibatkan beberapa buah rumah penduduk di situ mengalami kerosakan teruk.
Tempias ribut itu juga sampai ke DUN Meru.Seawal jam 8.30 pagi peserta sukarelawan berkumpul dan diberikan taklimat mengenai misi ini oleh En Jamaludin, Pengarah Yayasan Amal Malaysia. Kemudian kumpulan dibahagikan mengikut rumah yg hendak dibaiki.Ketika Pemuda bertungkus-lumus bersama dengan Unit Amal dari Shah Alam dan Perak, Dr. Halimah, ADUN Klang dan Dr. Rani ADUN Meru sempat melawat mangsa dan para petugas.
Kedua-dua Adun ini berterima-kasih kepada para sukarelawan.Kerja-kerja membaik-pulih rumah tersebut habis lebih kurang jam 7.00 petang. Walaupun keletihan kerana berpuasa, itu tidak menghalang Petugas menyiapkan tugas yang diberikan. Kepuasan nyata tergambar di wajah para petugas selepas berjaya menyiapkan tugasan yang diberikan.
Kegembiraan bertambah ketika sama-sama berbuka puasa.Untuk melihat gambar-gambar lain boleh lik di link ini http://www.pas.org.my/galeri/thumbnails.php?album=24
http://dppwp.wordpress.com/


Responses

0 Respones to "Pemuda Wilayah turun bantu mangsa ribut"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors