DS Azizah Letak Jawatan!



Oleh ciklee

Tu dia, baru orang panggil gempar namanya. Kali ini sudah tentu satu Malaysia akan bergoncang dan bergegar. Ini barulah gegak-gempita kali ini. Acah-acah Anwar menjadi kali ini. Aku pun dah confuse. Betul lah orang politik ini, dia punya catur ada 14-15 step ke depan. Macam kita orang biasa ini, boleh fikir 2-3 langkah ke depan sahaja. Patut lah aku tak boleh masuk politik.

Politik pejabat pun asyik kena buli sahaja.Mula-mula Anwar announce nak bertanding dekat Kulim. Dah tentu geng-geng Umno sibuk buat persiapan ke sini. Tiba-tiba pusing balik ke Permatang Pauh. Mengancam itu. Strategi yang sarat dengan tipu muslihat yang memeningkan pihak kawan dan lawan. Sama juga macam strategi Tok Guru Haji Hadi. Buat announcement kat depan orang ramai. Tapi for sure tak ramai yang cakap Anwar tipu.

Tapi giliran Haji Hadi pasti orang cakap tok guru menipu. Betul tak??Tindakan yang sama, strategi berbeza dari orang yang berbeza menghasilkan result yang berbeza juga. Kedua-duanya tindakan strategi. Tapi mengapa hasil dia berbeza? Pasal satu tindakan orang akan nampak memang bijak, satu lagi orang nampak kurang bijak.

Bukan saya cakap tok guru Haji Hadi kurang bijak. Namun, impak maksima dari tindakan itu sekarang ini menghasilkan pecah-belah dan muha'balah' sesama ahli Pas sendiri. Kita dah terkena racun dan duri yang sendiri dicari.Tanpa berniat mengecilkan tok guru Haji Hadi, sudah pasti kena lebih berhati-hati. Kena belajar dari Anwar Ibrahim mungkin. Bagaimana mengurangkan impak maksima. Saya yakin dan percaya apa yang tok guru Haji Hadi buat pun strategi juga. Tak faham dek saya orang biasa.

Kerana biasanya strategi hanya nampak berhasil bila sampai di hujungnya.Tapi bila saya baca shadow government yang Kula cerita dan impikan, maka nampaklah apa strateginya. Boleh baca juga apa saudara RoslanSMS, tulis di sini. Kalau rupa begini bayangan kabinet yang disusun, masalah besar dan bala yang akan menimpa. Tak terbayang dek kepala. Jadi kepada penyokong Pas di luar sana, saya menyeru lagi supaya berlapang dada.

Jangan cepat sangat kita melatah dan terlompat tak tentu hala. Yang ruginya kita juga.Jadi rakyat Malaysia, nak mengundi pun tak boleh pasal bukan tempat kita Permatang Pauh tu. Marilah kita sama-sama berdoa supaya Allah berikan yang terbaik kepada kita. Tak kira menang atau kalah, dah kalau itu yang terbaik untuk kita - kita terima sahaja. Lumrahnya manusia dan senang dan menang senantiasa, walhal tuhanlah yang lebih mengetahuinya.

Peace.


Responses

0 Respones to "DS Azizah Letak Jawatan!"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors