RUNTUNAN HATI SEDIKIT LEGA APABILA MEMBACA KENYATAAN MAZLAN



Rujukan: Malaysiakini

AJK PAS Pusat, Mazlan Aliman menegaskan bahawa walaupun PAS tidak menolak kepentingan muzakarah dengan Umno demi kebaikan Islam dan survival orang Melayu, tetapi tidak benar sama sekali, ada rundingan ke arah 'perkongsian kuasa' dengan Umno/Barisan Nasional, kata ahli jawatankuasa PAS pusat, Mazlan Aliman.

Kenyataan tegas beliau itu melegakan sedikit runtunan ahli-ahli, penyokong-penyokong dan simpatisan PAS yang terpinga-pinga dengan beberapa kenyataan akhbar pimpinan yang seolah-olah berlawanan antara satu sama lain.

Mazlan yang juga ketua penerangan PAS Johor dukacaita dengan pemberitaan media mengenai isu muzakaran PAS-Umno yang 'seolah-olah ada agenda memecahbelahkan perpaduan di kalangan pimpinan tertinggi PAS'. Menurutnya, isu tersebut telah dibincangkan dalam mesyuarat jawatankuasa PAS pusat pada 8 Jun lalu dan mesyuarat khas pada 25 Jun, kedua-duanya di pejabat agung PAS di ibunegara.

Dalam mesyuarat tersebut, katanya, keputusan yang dicapai ialah:
- PAS kekal dan mendepani Pakatan Rakyat.
- PAS proaktif dalam Pakatan Rakyat bagi memperjuangkan Islam.
- PAS mesti proaktif di peringkat negeri yang menjadi kerajaan.
- Kelab Penyokong PAS perlu dipertingkatkan.

Di harapkan kenyataan beliau ini akan menjadi panduan dan maklumat untuk semua ahli bagi menjawab segala pertanyaan dan tohmahan kawan dan lawan.

Banyak pihak yang mempertikaikan tindakan PAS mengadakan pertemuan dengan Umno sehingga memberikan peluang kepada Umno menangguk di air keruh dengan mengolah cerita seolah-olah PAS ingin bergabung dengan Umno. Akhirnya dengan tindakan ini PAS kehilangan ahli dan kepercayaan kawan-kawan dalam Pakatan Rakyat juga terhakis.

Ini terbukti apabila media menyiarkan berita untuk melaga-laga PAS dengan DAP apabila Berita Harian menyiarkan laporan di bawah :-

Pengerusi DAP, Karpal Singh mahu pemimpin Pas memberi penjelasan kepada parti lain yang bernaung di bawah Pakatan Rakyat (PR) mengenai tiga pertemuan secara senyap dengan pemimpin Umno.

"Semua parti dalam PR sepatutnya dimaklumkan mengenai pertemuan ini kerana ia membabitkan isu utama. "Semua parti dalam PR sepatutnya tahu apa yang mereka buat terutama membabitkan isu besar. Tindakan Pas ini tidak betul," katanya ketika ditemui di Kompleks Mahkamah di sini, semalam.

Karpal berkata, beliau hairan mengapa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sanggup membenarkan pertemuan itu sedangkan parti itu pernah mendakwa diketepikan ketika menyertai Barisan Nasional (BN) sekitar 1970-an.

Harap dengan tulisan ringkas ini dapat merungkaikan sedikit runtunan hati sahabat-sahabat dan kawan-kawan yang membacanya.

dari laman web pemudabukitkatil.blogspot.com


Responses

0 Respones to "RUNTUNAN HATI SEDIKIT LEGA APABILA MEMBACA KENYATAAN MAZLAN"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors