UMNO Perak tersepit, ulang tawaran lama.



Oleh cina-islam"

Tersebar berita dalam akhbar arus perdana dan media yang lainnya kononnya pendirian PAS berhubung cadangan penubuhan kerajaan gabungan dengan UMNO di Perak akan ditentukan pada Khamis ini. katanya lagi Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dijadual diadakan di ibu pejabat parti itu di Jalan Raja Laut di sini, Khamis ini bagi membincangkan isu tersebut.
Mengejutkan juga didakwa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijangka mengumumkan keputusan yang dicapai selepas mesyuarat itu. Menurut sumber itu , isu penggabungan untuk membentuk kerajaan negeri baru di Perak itu adalah antara beberapa ‘perkara yang memerlukan keputusan kepimpinan tertinggi Pas’. Selain isu penggabungan, topik hangat yang turut dibincangkan ialah mengenai muqabalah yang dijangka bakal menyaksikan satu keputusan dibuat oleh parti itu, kata sumber tersebut.

Berita-berita dan khabar angin yang disebutkan diatas hanya ribut dalam "cangkir" UMNO dan BN sahaja. beritanya hebat tapi "menipu".

Saya menafi sekeras-kerasnya akan ada perbincangan dari pimpinan tertinggi PAS mengenai ajakan "orang gila talak" itu.

Sebenarnya tawaran lapuk BN inilah yang telah kami terima seawal mungkin pada malam kemenangan DAP, PKR dan PAS pada 8 Mac 2008. Pada masa itu pimpinan PAS termasuk Ir. Nizar dan saya sendiri tidak putus-putus dihubungi pihak tertentu, tapi kata orang perak "menjeling pun tidak" pada tawaran itu.

Setelah melangkau 100 hari dan kami telah mengenal hati budi antara kami, sudah puluhan program bersama kerajaan kami duduk bersama, sudah puluhan mesyuarat sudah kami lakukan berserta braistromingnya sekali, masakan kami mudah sahaja menerima tawaran itu. Lagi tidak menjeling.

Buktinya bila ditanya kepada MB, dengan tegas beliau mengatakan tidak akan berkerjasama dengan UMNO dan kami akan tetap dalam pakatan Rakyat.

Tidak ada isu sebenarnya melainkan sudah pecah tembelang UMNO dan Tajol Rosli bahawa gimiknya pada 31 0gos Kerajaan Perak berubah adalah bohong sama sekali.

Sayalah orang pertama akan menentang pengabungan dengan UMNO sekiranya dicadangkan sekiranya UMNO masih dengan dasar lama nya. Kalaulah UMNO sudah bubar dan menerima Islam sebagai dasar sebagaimana yang dilakukan PAS, menginsafi segala penyelewengan, penindasan dan kezaliman sebelum ini, lain cerita pula pada masa itu. Tidak ada sebab PAS dan teman dapam PR menolak pelawaan UMNO.


http://idhamlim.blogspot.com/



Responses

0 Respones to "UMNO Perak tersepit, ulang tawaran lama."

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors