Peringatan Prof. Zulkifli Mohamad kepada Wakil Rakyat PAS




Oleh Web Master Parit Buntar

Kami memuatkan ucapan Almarhum Prof. Zulkifli Muhammad khas kepada Wakil Rakyat dalam Laman Web ini. Ucapan ini sepatutnya didengar oleh MB, Exco dan Wakil Rakyat PAS kerana mengandungi peringatan dan nasihat kepada mereka.

Ini adalah ucapan yang terakhir allahyarham yang disampaikan dihadapan ADUN Kelantan selepas kemenangan pada pilihanraya tahun 1964. Ucapan ini dibuat di majlis melantik Ahli Mesyuarat kerajaan Negeri Kelantan selepas pilihanraya tersebut.
Dalam perjalanan pulang dari program inilah dikatakan yang beliau telah terlibat di dalam kemalangan jalanraya di Kuantan. Antara lain beliau menegaskan, "Kita tidak kurang tukang angguk, kita tidak kurang tukang geleng, tapi kita kurang orang yang nak membuat apa yang sudah diangguk, orang yang mencegah apa yang sudah digeleng."

"Lantikan inilah tempat-tempat ini subur dengan kuman-kuman yang membawa sengketa kepada kita apa yang akan kita buat diwaktu kita menghadapi ini semua yang akan kita buat adalah berpegang kepada keikhlasan kita, menyucikan tujuan kita kepada pelaksanaan dasar partai kita dan mengenepikan sebagang kepentingan yang lain dari itu."

Semoga boleh dijadikan panduan dalam mentadbir kerajaan negeri.
Untuk mengikuti audio ucapan tersebut sila lawati Laman PAS Parit Buntar untuk download sila

klik link di bawah:-
prof_zulkifli1.mp3


Responses

0 Respones to "Peringatan Prof. Zulkifli Mohamad kepada Wakil Rakyat PAS"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors