Saya tetap bersama jemaah PAS...



Oleh pria_malaya08

"Ingat, pesan Tok Guru Nik Aziz, PAS akan menyertai umno atau PAS akan dbubarkan SEKIRANYA umno berminat mengubah dasarnya dan hendak melaksanakan hukum Allah dalam negara kita...makna disebaliknya, PAS tidak akan sesekali menggadai perinsip dengan menyertai umno sekiranya umno tetap dgn dasar sekularnya, tidak akan sesekali..itu point utama!

Percayalah...pertemuan atau yg dsebut muzakarah ini hanyalah utk membincang tentang hak ketuanan islam, bukan ketuanan melayu sperti mana yg digembar gemburkan...semuanya kerana islam...

Ingat, kita berjuang bukan krn parti, tetapi agama islam!!! aku yakin ada hikmah yang baik terutama kpd PAS khusunya dan ISLAM umumnya bila timbul isu ni..setiap perkara yg berlaku ada hikmahnya.. ya berkaitan dgn agama islam, masyarakat lain (bukan islam ) mula kan rasa gentar dgn 'kesatuan' umat islam (pas-umno) sekrang ni.. tidak kita parti dlm BN atau PR, sekurang2nya mereka akan berfikir dua kali apabila hendak mempersolkan hak ketuanan ISLAM.. yang berkaitan PAS, aku dapat merasakn mereka2 yg bukan dari kalangan ahli dan penyokong PAS akn merasakan PAS ikhlas dalam perjuangnnya, kerana Allah, bukan kerana kuasa..
Walaupun hakikatnya mereka jahil dengan realiti perjuangan PAS, tetapi PAS telah mendapat kredit dengan timbulnya isu ini.. aku tetapi percaya, Pas tidak akan sesekli menyertai umno pada waktu sekarang.. .aku selaku ahli akar umbi tidak teragak2 mengishtiharkan keluar dari PAS, jika keadaan itu berlaku.aku ada sebab..

TETAPI, aku yakin inya tidak akan berlaku dlm keadaan umno yg masih segar dgn matlamat dunianya.. aku yakin pemimpin tertinggi kita ada perhintungn masing2, tetapi semunay bukan kerana diri sendiri, tetapi kerna islam.. mereka ttp beristikharah dlm tindak tanduk mereka.. perbezaan pendapat itu rahmah.. so, aku yakin natijah yg baik akan diterima oleh PAS dlm isu ini.. ketepikan dan kejadahkan media ampu kerjaan dan juak2 provokatornya..terutamanya yg wujud dlm laman TKO ni.. aku tetap terharu diatas saranan dan pengorbanan pejuang2 PAS yang tetap sayang parti PAS, yg rindukan perjuangan PAS... yg tidak sanggup melihat PAS melacurkan dirinya mnyertai umno.. aku juga seperti kalian... aku nmpak kesatupadauan yg utuh bila timbul isu sebegini, teruskan doa dan tahajud anda demi islam.. tiada yg lain, hanya kerna islam.. hidup PAS!!! hidup ISLAM!!! Allahuakbar!!!



Responses

0 Respones to "Saya tetap bersama jemaah PAS..."

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors