Muzakkarah: Kalau Tuan Guru Nik Aziz Tak Berkenaan, Kita Harus Patuh



Oleh BuahBeluluk

Banyak sudah kita baca tentang muzakkarah yang rasanya tak payahlah saya nak ulas panjang. Bagi saya apa jua pendirian kita, kita harus lihat pada pendirian Tuan Guru Nik Aziz (TGNA). Beliau telah 18 tahun memerintah dan tahu sepak terajang UMNO. Beliau merupakan seorang harus dirujuk, kerana cara hidup beliau yang sentiasa bermunajat & memperbaiki hubungan dengan Allah, dan bagi saya beliau sentiasa diilhamkan oleh Allah apa yang baik apa yang buruk.
Kita sendiri sebagai orang yang berfikiran, lebih2x lagi beriman harus tahu buruk baik tindak tanduk kita terutama dalam survival parti. Ada banyak perkara perlu kita teliti tindak tanduk UMNO ini:-
a) Mengapa tidak pernah disebut tentang muzakkarah ini pada pilihanraya 2004 setelah PAS dikatakan kalah teruk, inilah merupakan masa paling sesuai, jika UMNO ikhlas dalam memperjuangkan survival Melayu dan Islam.
b) Mengapa apabila berdepan dengan PAS disebut2x muzakarah (begitu lembut sekali) tetapi apabila berhadapan dengan Anwar Ibrahim, tahanan ISA, UMNO begitu menggila dan bersifat tidak normal.
Saya umpamakan UMNO sekarang umpama berjiran, sebelah kanan PAS, sebelah kiri Saudara Anwar, didepan Tahanan ISA. Apabila jiran UMNO ini keluar dia akan memandang jiran PAS dengan senyuman kadangkala cuba menghulurkan salam.

Apabila berdepan dengan jiran Anwar, jiran UMNO ini akan menhentam, memaki, memfitnah dan mengelarkan berbagai kata nista. Apabila berdepan dengan jiran Tahanan ISA, mereka akan menyombongkan diri, mengatakan jiran ini jahat tanpa bukti kukuh. Maka kita sebagai orang yang waras harus berfikir tentang jiran UMNO, apakah tangan yang dihulur ini tidak mempunyai makna tersirat, atau mungkin satu hari nanti tangan ini akan ada benda2x kotor yang akan terpalit pada tangan kita.

c) Kita juga jangan lupa betapa double standard yang diamalkan oleh UMNO/BN ini dimana ahli Parlimen Pakatan Rakyat tidak diberi peruntukkan RM500,000 untuk diagihkan pada kawasan parlimen yang diwakili.Untuk kita bertandang ke rumah jiran, harus pastikan perangai hodoh jiran itu elok dahulu sebelum kita mula dekat padanya. Bagi saya PAS telah banyak kali memberitahu UMNO untuk membetulkan perbuatan hodoh mereka, jika mereka tidak berubah, saya rasa kita tidak perlulah layan mereka lagi.

Akhir sekali, janganlah kita berlagak pandai kononnya muzakarah ini sebagai satu Political Strategi, kerana kita harus ingat Rasul s.a.w yang pernah ditawarkan Jawatan, Harta, diawal dakwah baginda tidak pernah menerima ini semua sebagai Political Strategi meskipun beliau pada masa itu berada didalam keadaan belum lagi kuat.

Moga PAS terus diberkati Allah... dan musuh Allah akan hancur Allahuakhbar..
Sekian, Wassalam.


Responses

0 Respones to "Muzakkarah: Kalau Tuan Guru Nik Aziz Tak Berkenaan, Kita Harus Patuh"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors