Muzakarah - Niat UMNO tak Jelas



Oleh CyberTaliban




"Sekali dalam keadaan terdesak UMNO memainkan isu muzakarah. Antara sedar atau tidak PAS sudah banyak kali terperangkap dengan agenda UMNO yang tidak jelas akan tujuan dan matlamat sebenar muzakarah tersebut.
Nampaknya isu ini ditimbulkan apabila keadaan UMNO yang terdesak sebagaimana yang terjadi sebelum ini. Sebagaimana dizaman Mahathir dulu, kaedah yang dimainkan adalah sama, sekarang dizaman Paklah pula. Adakah PAS sudah bersedia untuk menangkis putarbelit yang akan ditimbulkan oleh UMNO dari agenda tersebut. Ini adalah salah satu cara yang akan digunakan oleh UMNO untuk meporakperandakan Pakatan Rakyat.
Kalau betul dilihat dari persidangan Parlimen baru ini dalam isu pemberian biasiswa contohnya, hanya Ibrahim Ali yang lantang mempertahankan hak orang melayu sebagaiman termaktub didalam perlembagaan. Mana perginya suara orang melayu dari UMNO atau PAS dalam hal ini. UMNO sememangnya telah kita ketahui akan berdiam diri kerana semuanya ”Ya, Tuan...”, PAS pula, adakah kerana isu ini dibangkang oleh wakil DAP. Sebagaimana dulu, ketika MCA status bumiputera di Malaysia, Ibrahim Ali adalah antara yang bangun menentang sentimen yang cuba dipanaskan oleh MCA.
Apabila Paklah menimbulkan isu pertemuan dengan pemimpin PAS untuk membincangkan nasib orang melayu dan Islam, maka telah jelas akan maksud tersirat Paklah. Mengapa pertemuan kali pertama dulu tidak dihebahkan, kenapa kali kertiga baru dihebahkan.
Kenapa? Hati-hati dengan putar pelit dan agenda jahat UMNO dalam menjamin kedudukan politiknya. Masyarakat sudah tau. Adakah telah ada persetujuan atau keputusan yang dipersetujui oleh PAS yang akan diputarbelitkan oleh Sabery yang kalah baru-baru ini di RTM. PAS harus mengkaji semula akan muzakarah ini.
Kalau betul untuk memperjuankan Islam dan orang melayu, keAdilan juga patut serta kerana majoriti ahlinya juga adalah melayu dan Islam. Mengapa hanya PAS. Jelas agenda tersirat UMNO akan merugikan PAS. PAS perlu teguh dalam perinsip perjuangan selama ini. UMNO tidak ikhlas dari awal lagi dan kalau betul UMNO ikhlas, UMNO perlu mengaku apa yang telah dilakukan didalam PRU12 untuk memenangi negeri-negeri yang majoritinya umat Islam dan melayu contohnya di Terengganu. Jangan hanya pendai bermuzakarah tetapi dosa-dosa dulu dilupakan. UMNO perlu iklas dan telus."


Responses

0 Respones to "Muzakarah - Niat UMNO tak Jelas"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors