Aktiviti melombong di Kota Tinggi...



16 Disember 08, Selasa.

Kepimpinan PAS Kawasan Kota Tinggi bersama-sama penduduk kampong Baru Pasak serta wartawan dan jurukameranya sekali telah di dedahkan dengan aktiviti perlombongan yang tidak terkawal yang berlaku berhampiran penempatan kampong mereka. Penduduk kampong melahirkan rasa tidak puas hati di atas pihak berkuasa yang seolah-olah lepas tangan di atas projek perlombongan tersebut.
Penduduk menyatakan bahawa pendapatan mereka sebagai nelayan terjejas teruk dan aktiviti perlombongan tersebut menyebabkan berlaku pencemaran alam sekitar. Di fahamkan penduduk sebelum ini telah mengadukan perkara tersebut kepada pihak Pejabat Tanah, Alam Sekitar dan juga pihak Polis namun sehingga kini tiada tindakan susulan yang di lakukan. Penduduk yang sebilangannya menjadikan sungai disini sebagai sumber mata pencarian mengaku sedikit terjejas dengan aktiviti perlombongan yang ada.

Wakil dari pihak wartawan juga di fahamkan oleh penduduk di situ bahawa projek perlombongan ini di punyai oleh anak orang ahli politik yang berpengaruh di sini. Di maklumkan kepada kami juga bahawa aktiviti perlombongan ini telah mendapat kelulusan daripada agensi kerajaan seperti PTG sahaja. Kemuncak dari kemarahan penduduk bilamana berlaku pecahan ban pasir yang teruk pada 13 & 14 Disember yang lalu.

Penduduk tempatan percaya berlaku penyelewengan dan salah guna kuasa mengenai kebenaran melombong dengan agresif kerana sehingga kini aktiviti tersebut masih berjalan seperti biasa dan keluasan aktiviti tersebut sedang menghampiri penempatan penduduk di situ. Sehubungan itu, penduduk memohon agensi kerajaan yang bertanggungjawab dapat memantau dengan lebih kerap agar keselamatan dan keselesaan penduduk kampong terus di ambil perhatian.
Dari : Pas Kota Tinggi


Responses

0 Respones to "Aktiviti melombong di Kota Tinggi..."

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors