Media dan peranannya



Media dan UMNO

Sumber orang ramai, seorang pemimpin UMNO (yang tidak dicalonkan dalam PRU 12) telah bersama-sama media melawat kawasan di dun Sg. Abong.
Tidak dapat dipastikan tujuan lawatan tersebut. Kita nanti berita tersebut di dalam media cetak.

Peranan media telah diketahui umum sama ada untuk memburukkan pembangkang ataupun menaikan nama pemimpin-pemimpin UMNO.

Untuk makluman, wakil rakyat pembangkang telah dinafikan peruntukan tahunan yang sepatutnya diperolehi untuk setiap dun-dun.

Peruntukan tersebut adalah hasil dari kutipan cukai dari rakyat. Jika wakil rakyat yang sah dipilih oleh rakyat dinafikan peruntukan tersebut, memanglah dasar pemimpin UMNO yang suka melawan kehendak rakyat.

Tolak politik menindas.


Responses

3 Respones to "Media dan peranannya"

Tanpa Nama berkata...

Memang kerja media melaga-lagakan pembangkang. Yang buruk hanya pembangkang, semua yg baik untuk UMNO/BN.
Boikot media pembelit.


24 April 2008 pada 1:24 PTG
Tanpa Nama berkata...

SATU LAGI KISAH DIANIAYA MEDIA TERHADAP MB PERAK KITA

Satu pengajaran yang pahit tetapi sangat berguna bagi seorang Menteri Besar yang baru seperti YAB Datuk Seri Nizar; bahawa tidak semudah itu hendak membuang tunggul mati dan kacang hantu yang ada bersepah-sepah di Negeri Perak tu! Walaupun Nizar, menurut katanya telah memberi tempoh 40 hari untuk Jamry berubah.

Mengarah ‘bertukar’ kepada seseorang yang berkedudukan tinggi dan mempunyai hubungan istimewa dengan Sultan adalah perkara yang rumit.Nizar baru saja belajar dan memahaminya pagi tadi apabila beliau dipanggil mengadap Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah di Istana Raja Muda Perak pada pukul 11 pagi tadi.

Ya, pertukaran tersebut tidak semudah sebagaimana saya dan beberapa rakan guru lain yang telah diarahkan bertukar mengajar ke sekolah-sekolah orang asli dan di pendalaman yang begitu jauh dari rumah kami.Kami semua telah dituduh bergiat aktif dengan PAS sewaktu pilihan raya 2004 dahulu.Apa yang lucunya kini ialah ,Pengarah Pelajaran Perak yang terlibat dengan arahan pertukaran kami itu,telah masuk PAS dan membuka sebuah cawangan dikampungnya baru-baru ini!Allahu Akbar!

Kembali kepada persoalan tadi, sepatutnya setiap salah laku hantu kacang tu didedahkan kepada pengetahuan awam.Pendedahan tidak perlu secara resmi; bocorkanlah maklumat melalui internet supaya dapat di ketahui ramai dan perkara tersebut akan menjadi isu dan dari situ kita akan mendapat feedback dan melihat reaksi masyarakat secara amnya.

Setiap tindakan mesti ada strateginya.Cara Nizar memecat Jamry walaupun tidak menyalahi mana-mana peraturan am kakitangan kerajaan , Nizar dilihat agak terburu-buru dan tajuk berita media “ Pengarah JAIP Diarahkan bertukar 24 jam” sangat sensasi dan menagih simpati rakyat kepada Jamry dan Nizar dilihat sebagai seorang ‘witch hunter’ yang ganas!

Masyarakat tidak mengetahui kedudukan sebenar. Mereka anggap Jamry JAIP itu seorang yang baik dan Nizar sengaja mahu menganiayanya.

Walau bagaimana pun kita berharap, pihak kerajaan negeri akan dapat mempersembahkan secara rasmi kepada Sultan sekiranya terdapat sebarang pelanggaran peraturan dan kesalahan oleh Jamry terhadap pentadbiran kerajaan negeri untuk Baginda menitahkan proses undang-undang selanjutnya.


3 Mei 2008 pada 12:17 PTG

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors