Boikot syarikat yang menyokong Israel




Al-Bakri fil Muar
4 Jan 2009, Ahad

Buat sekian kalinya kita dihidangkan berita yang menyayatkan hati. Saudara seIslam dan rakyat Palestin diserang dan dibunuh oleh tentera Israel laknatullah. Jauh di Asia Tenggara kita mendoakan agar Allah melindungi rakyat Palestin.

Ana hendak mencadangkan kepada NGO-NGO Islam atau lain-lain NGO bersama memboikot produk-produk syarikat yang menyokong kekejaman Israel. Antara yang patut kita lakukan peringkat pertama ialah menulis surat atau email kepada hypermarket, supermarket dan lain-lain pasaraya supaya mengambil tindakan sewajarnya.

Maklumkan kepada mereka bahawa rakyat Malaysia akan memboikot beberapa produk yang berada dalam pasaran Malaysia. Diminta pasaraya-pasaraya ini bersedia menghadapi produk tersebut tidak terjual. Seterusnya kita harap pasaraya ini tidak membuat pesanan baru untuk produk tersebut.

Pemboikotan ini kenalah berterusan dan mana-mana produk yang hendak diboikot beri satu produk alternatif supaya pengguna mempunyai pilihan.

Buat permulaan kurangkan sedikit demi sedikit penggunaan produk tersebut dan seterusnya terus "TIDAK MEMBELI" produk-produk syarikat yang menyokong Israel.

Di sini ana mulakan dengan memboikot produk keluaran dari syarikat Sara Lee seperti Ambi Pur, Ridset, Sanex dan lain-lainnya. Ana rasa ada banyak produk alternatif untuk produk diatas.

Sara Lee:About
Investments:25% interest in Delta Galil. JV with Nilit for production of POY yarns (9/96) Owns 100% of Sara Lee International.
Klik untuk lihat contoh surat


Source: Click here for more information

US Companies ListingListed below are companies which have invested into the Israel market. To view detailed investment infomation, select the company by clicking on it. Registered members can add any extra comments or information. If you know of another company not listed here, please send an email to the administrator.

Israeli attack kills Palestinian mother and four children Click title for more info. By Donald Macintyre in Jerusalem Tuesday, 29 April 2008


Responses

0 Respones to "Boikot syarikat yang menyokong Israel"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors