Tugas TV3.......



Al Bakri fil Muar
20 Nov 2008

Seperti kebiasaan peranan TV3 meneruskan agenda-agenda. Boleh dikatakan semua kerajaan pimpinan PR mendapat laporan yang bersifat negatif.

Pasti anda ketahui suatu masa dahulu kerajaan negeri Kelantan diserang dari setiap sudut dan sekarang negeri-negeri PR yang lain pula diserang. Cuba perhatikan, awal penubuhan kerajaan negeri Perak dan Selangor, mereka sentiasa menyiarkan berita-berita yang negatif dan melaga-laga sesama parti-parti dalam PR dengan pelbagai isu.

Kemudian kerajaan negeri Pulau Pinang. Pada satu ketika kita lihat kerajaan negeri Kedah "kurang diserang" berbandingkan dengan negeri-negeri lain.

Bak kata pepatah, " orang mengantuk disorongkan bantal". Maksudnya, ada "sikit" sahaja cerita yang negatif yang boleh dibuat bahan cerita negatif terus disiarkan.

Cukup-cukuplah wahai TV3. Berikut diambil dari komen-komen dari forum TKO.

"Sabarlah jadilah macam kelantan yg dah lali dgn penipuan TV3 dan RTM.... selama 18 tahun...kena fitnah........... tapi tak jatuh jugak..makin kuat lg adalah... Sabarlah Wahai Kedahan semua........ "

"itu ari pun tv3 memfitnah pasal kapal terbang peribadi yg kununnya mb kedah naik..last skali kapal terbang tu bawak sultan kedah sendiri..teros senyap..nasib baik sultan kedah tak saman tv3..kalau tak tubuh tabung derma cam utusan meloya plak..wakakaka "

"Dalam soal ini, soal TV3 nak provokasi ke atau apa2 pun memang itu kerje dia. Yang penting apa yang diutarakan adalah antara persoalan2 yang dikemukakan oleh beberapa PAS Kawasan. Jadi PAS Kedah perlu beri perhatian dan perlu lebih berhati2 dengan ada segelintir org2 PAS / yang menyamar sbgai ahli PAS yang mula menjual maklumat untuk kepentingan diri atau pun utk mengkucar-kacirkan PAS Kedah. Paling penting, segelintir ahli PAS yang bersikap "Kita memerintah la" dgn tujuan untuk bermegah haruslah diperbetulkan. Sikap sebegitu menjauhkan PAS selaku Kerajaan Kedah drp kalangan bukan penyokong PAS. Lebih baik merendah diri dan mengatur aktiviti di kawasan yang boleh mendekatkan PAS dengan masyarakat. Barulah sesuai dengan PAS yang menjadi kerajaan."

"aku suka tengok orang komplen PAS, tak kira PAS KEDAH, PAS PERAK, PAS PENANG, PAS GANU, PAS SELANGOR, PAS KELANTAN. Itu tandanya PAS buat kerja betul. Bukan komplen pasal RASUAH. "


Responses

0 Respones to "Tugas TV3......."

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors