Cerita MB Perak dan jurugambar....



IPOH: Sebenarnya saya tak berminat untuk menulis artikel ini terutama yang melibatkan hal ehwal kewartawanan, sementelah saya dah lebih 10 tahun meninggalkan dunia kewartawanan selepas menamatkan perkhdimatan 24 jam notis pada Bernama.

Sebenarnya terlalu banyak politik dan karenah dalam dunia kewartawanan ini. Mesti sebulu dengan kepala KANTOR. Kalau tIdak , anda dilempar ke cold storage.

Akhir-akhir ini, mau tak maupun saya kembali terlibat dan tempias dengan dunia kewartawanan yang sesetengah pihak menganggapnya ada aura glamour dan sesetengahnya pula melihat ia berfungsi multipurpose termasuk untuk diri sendiri. Itu terpulanglah pada pendirian wartawan itu sendiri.

Kadang-kala wartawan ada bersifat kepalanya sudah terisi dengan elemen tersendiri, yang sudah di aisbekukan. Merasakan bahawa mereka ada kuasa untuk menghentam apabila sesuatu itu tidak sebulu atau tidak sehaluan dengan mereka, atau apabila tidak memperolehi sesuatu yang dikehendaki.

Sedih saya melihat wartawan yang sudah tidak mempunyai fikrah diri sendiri tetapi lebih tergulung dalam kelompok manusia yang menjaga kepentingan dan kelompok tertentu kerana mungkin ganjaran atau habuan tertentu. Sesetengahnya sudah menjadi terlalu self censored sehingga tidak menjadi wartawan yang lebih terbuka sifatnya.. yang tahu membezakan antara kepentingan diri dan masyarakat maupun agama Islam.

Cerita seterusnya klik sini dari Setiausaha akhbar MB
dan di sini dari blog Al Husseyn


Responses

0 Respones to "Cerita MB Perak dan jurugambar...."

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors