Wang besar - wang besar....



al-Bakri fi Muar
5 April 2009

Sewaktu rombongan Pas Bakri ke Bukit Gantang pada hari penamaan calon, kos minyak sahaja lebih RM200 sebuah kereta dari Bakri. Kalau 2 buah.... kiralah sendiri. Belum masuk tol dan makan minum.


Rasa-rasanya kalau tidak ada peruntukan diatas, ada tak orang-orang "keris" ni buat kerja-kerja pilihanraya??? Pinjam kata-kata Nabil " Lu fikir la sendiri"

Rujuk gambar sebelah;
"Nolee Ashilin waktu itu bersama kira-kira 20 ahli Puteri Umno mengambil pendekatan berbasikal dari rumah ke rumah untuk membawa imej lebih mesra pengundi."

Apasal lah plastik tu tak dibuangkan. Bila beli basikal ni?

Perg!!!... 20 buah basikal. Mari kita belajar matematik dalam bahasa Inggeris.

Question:
At initial, they have decided to buy 10 bicycles which cost RM180.00 per piece. Later they have founded that the budget is for 40 bicycles. After have short discussion, they have decided to buy 21 bicycles instead 40. Find how much is the cost for 21 bicycles and what is the budget in RM allocated? [5 marks]

Jawab jangan tak jawab.....

sambung semula perbahasan tentang tajuk...
Itulah perbezaannya dengan Umno yang berjuang untuk "tembolok" sendiri sahaja. Sebab itulah saya ucapkan kepada sahabat-sahabat saya bahawa Umno bukanlah berjuang untuk memartabatkan ekonomi orang Melayu tetapi hanya untuk kroni sahaja.


Orang Melayu dibiar dalam keadaan miskin dan sederhana supaya mudah untuk meraih undi dari golongan ini. Anda sendiri boleh lihat sewaktu hari berkempen pilihanraya, berbagai-bagai janji ditabur dan projek segera dilaksanakan seperti turap jalan lah, lampu jalan lah...bla...bla...


Pagi tadi baru sahaja selesai mesyuarat Agong DPP Kawasan dan dirasmikan oleh Ketua Pemuda Pas Johor sdr. Khairul Faizi. Dalam ucapannya, beliau ada menyentuh tentang bekas calon dari Kelab Penyokong Pas Johor iaitu Cik Kumutha Raman. Betapa "istiqamahnya" dia untuk berada dibawah pimpinan Pas. Rasanya kita sebagai pejuang Islam perlu mengambil ikhtibar dari ucapan sdr Ketua Pemuda.


Sebab inilah kekuatan gerakan Islam iaitu IKHLAS dalam perjuangan.


Responses

0 Respones to "Wang besar - wang besar...."

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors