Enjin Jet dijumpai



Malaysia jet engines traced to Argentina: police
Yahoo News

Police chief Musa Hasan said officers were checking with their counterparts in Buenos Aires to confirm if the missing engines are still in the country.

"The stolen engines have been taken to Argentina," the police chief told AFP. "We have to check if the engines are still in that country."

Nak komen sikit:

Tahniah buat pasukan penyiasat kerana dapat menjejaki kemana hilangnya enjin jet tersebut. Cuma nak tanya adakah engin ini yang hilang pada 2007 atau yang terbaru ?


Yang sebelah kiri ini adalah kapalterbang pejuang jenis A4-Skyhawk yang suatu masa dahulu pernah dibeli oleh Malaysia (Menteri Pertahanan ketika itu siapalah agaknya).

Dari Wikipedia:

.......Pesawat A-4 Skyhawk PTM yang digunakan TUDM menggunakan enjin Wright J65-W-420 yang telah diubahsuai dengan tujahan 3,465 kg dan mampu terbang pada kelajuan 1,083 kmj. A-4PTM juga dilengkapi dengan alat mengisi minyak dalam penerbangan daripada pesawat induk KC-130H Hercules atau dari pesawat Skyhawk lain yang dipasangkan dengan buddy tank. Malangnya pesawat A-4 Skyhawk mengalami pelbagai masalah senggaraan sepanjang perkhidmatannya dengan TUDM dan mengalami kadar kemalangan yang agak tinggi yang berakhir dengan kematian juru terbang. Berikutan itu, pesawat A-4 Skyhawk dihentikan perkhidmatannya apabila TUDM menerima pesawat Hawk 108 dan Hawk 208 untuk peranan serangan darat.

Sumber Wikipedia



Responses

0 Respones to "Enjin Jet dijumpai"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors