Peranan media arus perdan memporak perandakan negeri PR



al-Bakri fi Muar,

Assalamualaikum, berjumpa sekali lagi dialam maya. Kali ini mari kita selidiki serba sedikit kepayahan negeri dibawah Pakatan Rakyat dalam menghadapi laporan berat sebelah dari media arus perdana sama ada TV ataupun surat khabar.

Di awal kemenangan parti-parti selain BN, saya ada menulis tentang peranan media dalam mencari berita-berita yang negatif di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat. Yang paling teruk diserang suatu ketika dahulu ialah kerajaan negeri Kelantan. Berbagai-bagai cerita-cerita negatif untuk menggambarkan kelemahan kerajan negeri Kelantan.

Nah sekarang setelah negeri Selangor, Kedah, P.Pinang dan Perak jatuh, media-media ini sentiasa mencari berita yang boleh disensasikan. Lihat apa dah berlaku di negeri Perak? Mereka akan terus menerus sehinggalah PRU akan datang. Ingin saya selitkan sedikit tentang ayat al-Quran sebagai ingatan kepada mereka yang membawa cerita yang tidak benar bahawa semua manusia akan mati dan apa yang kita lakukan di dunia ini akan ditanya dan diadili dimahkamah Allah.

Ingatlah, Kematian merupakan sesuatu yang pasti.
Surah Al-Mulk, Ayat 2: Dia lah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) - untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Ia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat);

Saya rasa ramai yang mungkin bersetuju dengan pendapat ini. Kebanyakan negeri PR, mereka kurang mendapat kerjasama yang baik dari beberapa jabatan-jabatan kerajaan. Tidak perlulah kita ulas jabatan yang mana satu tetapi kisah di Dun Perak menceritakan andaian diatas.

Kita (PR) tidak sahaja berdepan dengan Umno/BN tetapi juga dengan media-media perdana malah sesetengah jabatan kerajaan itu sendiri.


Responses

0 Respones to "Peranan media arus perdan memporak perandakan negeri PR"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors