Kerajaan Johor tak nak beli syarikat konsesi air ?



6 Dis 2010.

Dengan peningkatan tarif air di Johor antara tertinggi di Malaysia dan membebankan rakyat berpendapatan rendah.

Tidakkah kerajaan Johor ingin mengikuti langkah kerajaan Selangor?

Kerajaan Selangor tawar beli semua syarikat konsesi air

SHAH ALAM 6 Dis. - Kerajaan negeri akan mengemukakan permohonan tawaran terbuka untuk membeli keempat-empat konsesi utama bagi melaksanakan program penstrukturan semula industri bekalan air di Selangor dalam masa tiga minggu daripada sekarang.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid berkata, ia dilakukan setelah mendapat kebenaran bertulis daripada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air pada 3 Disember yang membenarkan kerajaan negeri membeli kesemua konsesi tersebut.

“Ekoran itu kita akan mengemukakan tawaran terbuka mengikut syarat yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Sekuriti bagi tujuan pembelian dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.
“Antara kandungan tawaran itu nanti ialah tawaran-tawaran daripada kerajaan negeri serta perkara yang mesti dipersetujui bersama dengan syarikat-syarikt konsesi air,”' ujarnya kepada pemberita di sini hari ini.

Empat pemegang konsesi utama dalam industri air di Selangor adalah Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd., (Syabas), Puncak Niaga Sdn. Bhd. (PNSB), Syarikat Pengeluaran Air Sungai Selangor Sdn. Bhd., (Splash) and Konsortium ABASS.

Abdul Khalid menambah, pihaknya juga akan memaklumkan kepada kementerian berkenaan mengenai usaha untuk membeli syarikat-syarikat konsesi itu serta pendirian kerajaan negeri berhubung isu air. - Utusan


Responses

0 Respones to "Kerajaan Johor tak nak beli syarikat konsesi air ?"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors