Apa BN dah buat: Ekonomi negara ke arah mana?



Menurut Anwar, apa yang dikesali ialah kerajaan Umno-BN begitu ghairah menjimat RM126 juta hasil pemotongan subsidi terbaru rakyat tetapi sanggup membayar RM131 juta ringgit kepada perunding-perunding asing.

Bayaran lumayan itu dibuat untuk menubuhkan agensi PEMANDU dan sebagai kos operasi setahun agensi berkenaan.

“Apakah kewibawaan yang ada pada kerajaan untuk mengambil RM126 juta dari rakyat miskin untuk membayar perunding asing RM66 juta bagi menubuhkan sebuah unit kerajaan dan sebanyak RM65 juta lagi sebagai kos operasi,” katanya.


Bangunan Warisan 100 tingkat yang dijangka memakan belanja bilion Ringgit.
Andai kata wang ini digunakan untuk memantapkan sektor pendidikan, insya-Allah rakyat Malaysia bukan sahaja celik huruf malah boleh menjana pendapatan negara dengan kutipan cukai pendapatan.


Skandal PKFZ yang memakan wang rakyat hasil daru kutipan cukai hingga bilion Ringgit. Masih belum selesai. Kita tunggu keputusan mahkamah. Apa yang hendak rakyat perhatikan BN/Umno/MCA tidak pandai mengurus ekonomi negara.
Inikah yang dikatakan bijak mengurus ekonomi negara. Hutang luar negara pun dah ratusan bilion Ringgit.
RM200,000,000,000.000 [ambil rambang]. Banyak tu, gaji aku pun baru 4 digit nak sampai 5 digit mungkin kena buat kerja part time.

Ini belum lagi bab "claim" yang tidak munasabah contohnya harga skru driver sebatang sehingga puluhan ringgit, sarapan pagi exco-exco kerajaan negeri [merujuk ucapan MB Perak DS Nizar] dan sebagainya.

Kalau dibiarkan lagi mereka [Umno/BN] memerintah negara, alamat punahlah negara. Lihat apa sudah jadi dengan Zimbabwe hingga kadar inflasi mencecah ribuan peratus.

Pemerintah yang bijak dan bertanggungjawab harus mengutamakan kesejahteraan rakyat dan bukan menyusahkan. Kalau setakat slogan, budak sekolah pun boleh buat.

MASA UNTUK BERUBAH tolak Umno/BN


Responses

0 Respones to "Apa BN dah buat: Ekonomi negara ke arah mana?"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors