Artikel Pilihan Minggu Ini: Kenapa ayah tak dapat apa-apa.?




Kita mempunyai lima orang anak.Sementara itu isteri pula tidak bekerja.Surirumah sepenuh masa.Dalam keadaan semuanya masih bersekolah dan dua menuntut di IPTA ,terasa kos hidup cukup untuk meneruskan perjuangan.

Anak-anak cukup memahami tugas ayah mereka.Sibuk dengan tugas parti secara sambilan.Namun dalam keadaan itu juga,emak di kampung akan dijenguk .Namun kadang-kadang cuti mingguan tidak sempat untuk menolong isteri.Kadang-kadang rumput keliling rumah pun tidak sempat dipotong.Sejak anak lelaki sudah besar,kita mengharapkan dia memotong rumput atau membawa isteri ke rumah ayah.

Dalam melihat anak-anak membesar ,hanya seorang yang menunjuk minat dalam politik.Anak kita baru berumur 11 tahun.Dahulu semasa PR memerintah ,anak kita satu kelas dengan anak Pegawai Khas Osman Jailu.Perbincangan mereka sudah tentu politik Perak.Kini mereka masih dalam satu kelas.Tetap berkawan,tetapi tidak lagi membincangkan politik.

Pada satu petang,anak bertanya kepada emaknya."Emak,kenapa ayah tak dapat apa?"kata anak penulis.Isteri penulis bertanya balik."Mengapa?"Lalu dia beritahu kawannya,bapa dia( dulu pegawai khas Osman Jailu) macam-macam ada ,dan macam-macam dapat.Lantas isteri kita menjelaskan ayah kamu berjuang dalam PAS."Ayah kamu tolong orang"kata isteri kita lagi."Ayah kamu buat kerja Islam."jelas isteri kita lagi.

http://sisibukit.blogspot.com/2010/05/kenapa-ayah-tak-dapat-apa-apa.html


Responses

0 Respones to "Artikel Pilihan Minggu Ini: Kenapa ayah tak dapat apa-apa.?"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors