PRESS CONFERENCE



MARKAS INDUK PAS – PRK N31 BAGAN PINANG, TELUK KEMANG
11.15AM, 9hb Okt .2009

PC pagi ini telah dipengerusikan oleh Naib Presiden merangkap Pengarah Pilihanraya Kecil N31 Bagan Pinang, Sdr. Salahuddin Ayub (SA). SA mengalu-alukan ketibaan petugas media dan mengucapkan terima kasih atas kehadiran semua. Ada tiga isu utama yang dibangkitkan dalam PC pagi ini:-
1. ISU UNDI POS
Proses penyerahan sampul undi pos di PUSASDA pada 8 dan 9, adalah tidak mengikut Peraturan-peraturan Pilihanraya yang sewajarnya (ikut lampiran) · Nama isteri dicatit disebelah nama suami · Senarai daftar pengundi berbeza dengan yang diserahkan pada hari penamaan · Ada nama dalam senarai daftar yang diberikan tiada dalam senarai yang digunakan · Nama dan nombor tentera tidak disebut semasa proses penyemakan daftar seperti biasa · PAS akan mengadakan satu pertemuan dengan pihak SPR untuk menjelaskan isu ini. Masa dan tempat akan dimaklumkan kelak kepada media.
2. ISU SERANGAN PEMUDA BN
Budaya samseng pemuda UMNO seperti kenyataan dari Penolong Setiausaha Pemuda UMNO yang mengakui bahawa mereka membawa kumpulan pemuda yang telah mendapat latihan ala-komando · Laporan keganasanan UMNO telah dibuat di Balai Polis Port Dickson. SA meminta pihak keselamatan menjalankan tugas dengan sewajarnya. · SA juga kesal dengan kenyataan tidak bertanggungjawab Hishamuddin terhadap kejadian serangan tersebut. · Pihak POLIS perlu mengambil tindakan sewajarnya terhadap kenyataan yang dibuat oleh PSU Pemuda UMNO.

3. ISU TANAH RIZAB MELAYU
Tanah Rizab Melayu 20 ekar di Batu 6, Teluk Kemang telah diberikan kepada pihak swasta dan persendirian. Kawasan itu kini menjadi Marina Bay Resort dan ianya diluluskan dizaman ISA menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan. Banyak lagi tanah-tanah rizab melayu yang tergadai dan akan didedahkan dari masa kesemasa. SA menggelar ISA sebagai IKON KEPALSUAN dan MASKOT RASUAH.
Bercakap mengenai isu SMS Jihad Ketua Pemuda PAS, SA menengaskan jihad adalah sepanjang masa dan jihad tidak bermakna perang – jihad ialah bekerja bersungguh-sungguh.


Responses

0 Respones to "PRESS CONFERENCE"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors