Komentar pengunjung blog-blog



Assalamualaikum dan salam sahur.

Mencari salah orang lain memang tidak dibenarkan oleh Islam. Tapi kalau kemungkaran di depan mata, islam menyuruh penganutnya mencegahnya. Nabi bersabda, apabila kamu menyaksikan kemungkaran, cegahlah dengan tangan ( di sini ulama mentafsir tangan bermaksud kekuatan yang ada), kalau tidak mampu, cegahlah dengan kata-kata ( di sinilah yang dikatakan demonstrasi, iaitu luahan hati, kata-kata untuk menegur si pembuat maksiat) dan kalau tak mampu, cegahlah dengan hati dan inilah selemah-lemah iman.

Alasan apakah yang diguna pakai menyatakan PAS barua DAP? Sila nyatakan buktinya. Berfikirlah secara waras saudara, semua kekeliruan saudara ada jawapannya. Jangan terpedaya dengan media massa UMNO. Taip di search pengkhiatan umno, banyak yang akan saudara jumpa. Ahli pas macam saya sedih orang Islam macam saudara masih wujud dan berada dalam kepompong usang.

PAS merupakan gerakan Islam dan bukan parti politik semata-mata. PAS menyertai pilihanraya kerana melihat wadah itu paling berkesan untuk menyebarkan dakwah, menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran. Ingat saudara, Allah menyuruh kita menyeru kebaikan dalam masa yang sama mencegah kemungkaran. Bukan menyeru kebaikan semata-mata. Nabi SAW juga menakluk mekah dan memusnahkan patung-patung yang kafir Quraish mensyirikkan Allah. Kalau Nabi hanya menyeru kebaikan, nabi hanya membiarkan patung-patung itu. Fikirlah saudara. Apa yang saudara maksudkan berpolitik untuk kejahatan? Adakah mencegah kemungkaran dan tidak di sukai oleh pembuat kemungkaran sehingga saudara menyatakan kejahatan (menimbulkan perpecahan ?). Tidak pernahkah saudara mendengar nabi bersabda, Umatku tidak akan sesat selama-lamanya jika berpegang kepada dua perkara. Al Quran dan Sunnahku. Sekarang ini pihak mana yang tidak mahu kembali kepada Al Quran dan Sunnah? PAS atau UMNO ? Pihak mana yang tidak mahu melaksanakan hukum-hukum yang terdapat dalam al-Quran terutamanya bab pemerintahan? Saudara jangan ingat sunnah nabi hanya berkayu sugi dan dan menyimpan janggut, pemerintahan Islam itu sunnah yang terbesar dan wajib. Jangan perjuangkan sunnah yang sunat sahaja.

Fikirkan saudara. Aku hanya sayangkan saudaraku seislam. Allah kurniakan Allah untuk berfikir. Dalam Al-Quran banyak peringatan telah diberi oleh Allah. Allah selalu bertanya, tidakkan kamu berfikir? Tidakkah kamu berfikir? Tu tandanya Allah suruh gunakan fikiran akal yang waras. ... Sekian...


Responses

0 Respones to "Komentar pengunjung blog-blog"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors