Penindasan UMNO/BN



al-Bakri fil Muar

Assalamualaikum!

Buat sekian kalinya saya rasa seolah terpanggil untuk membicarakan cerita panas UG ini tapi sebelum dari itu marilah kita renungi apa UMNO dah buat kepada orang Melayu, ahli Pas dan rakyat Malaysia.

Suka saya merujuk kepada video klip bertajuk "10 Tahun sebelum merdeka", yang membuka kisah asal perjuangan Umno dari mulut perjuang yang betul-betul berjuang untuk kemerdekaan sehingga mereka ini dipenjara antara 4 - 6 tahun.

"Umno bukan berjuang untuk merdeka tapi slogan hidup Melayu", antara ucapan dalam video klip tersebut.

Apabila telah merdeka dari British (selepas berbincang dengan Umno dengan syarat yang ditetapkan oleh British), Umno meneruskan tradisi pemerintahan ala British. Dah 50 Tahun bang, Islam dimana...?

Balik kepada kisah ahli Pas, saya rasa ramai antara ahli-ahli Pas yang sentiasa ditindas diugut terutama kakitangan kerajaan khas guru-guru. Mereka diugut akan dipindahkan tempat kerja ke pendalaman, ke Sabah lah... ke Sarawak lah.... tapi bukan ke Langkawi :-)

Saya tabik spring kepada cikgu-cikgu yang mempunyai semangat jati hingga pihak kementerian pun tak berani untuk menukarkan atau posting mereka ini.

"Jika hendak posting saya, hantarlah saya tak kisah tapi saya akan pastikan akan wujud cawangan Pas ditempat saya ditukar...", kata-kata seorang guru yang saya pernah dengar. Hebat... akhir tak jadi tukar...

Apa yang hendak diutarakan ialah Umno/BN sentiasa cuba untuk menindas kakitangan kerajaan yang berlambangkan bulan. Mengapa...? Jawapan anda boleh agak sendiri....

Kalau bab projek atau tender kerajaan tu jangan haraplah orang Pas boleh dapat....

Cerita pula negeri Perak, bagaimana Umno memporakperandakan kerajaan negeri? Takkan tak faham lagi kot..?

Tok Guru Nik Aziz sendiri telah melalui sepak teranjang ketika negeri Kelantan dibawah BN dan kisah Pas disepak keluar dari kerajaan pada waktu itu.

Islam, dimana pemimpin Umno ketika Islam diperkotak-katikkan, kes murtad, masalah gejala sosial yang teruk dan banyak lagi..... Semua ini berlaku kerana tak nak Islam lah... itulah Umno.

Kes sekat peruntukan YB Pas dan Pakatan Rakyat, semua orang tahu hinggakan YB PR terpaksa menggunakan wang sendiri untuk meneruskan aktiviti-aktiviti kebajikan. Wang elaun mana cukup terpaksa memohon derma atau sumbangan ahli Pas. Tanyalah kepada mana-mana YB Pakatan, peruntukan wajib yang sepatutnya diterima disekat. Siap melantik wakil khas MB untuk mengelolakan dun yang mereka kalah. Kenapa? Tujuan supaya mereka hendak tunjuk kepada rakyat YB PR tak boleh buat apa-apa pembaharuan selepas menang PRU.

Umno ni bukan berjuang untuk rakyat tapi berjuang untuk "perut".

Umno/BN - golongan penindas rakyat. Mereka guna ISA, guna SB, guna media dan lain-lainya. Siapa yang nak bela nasib keluarga Memali? Siapa punya angkara?

No to UG


Responses

0 Respones to "Penindasan UMNO/BN"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors