Himpunan aman GMI berjalan lancar








KAMUNTING, 7 Jun - Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) telah berjaya mengadakan perhimpunan aman di hadapan Kem Tahanan Kamunting pada malam ini dengan dihadiri oleh hampir 1000 orang dari pelbagai pertubuhan diseluruh negara. Himpunan dalam keadaan hujan renyai-renyai itu dimulai dari waktu maghrib dan berakhir sekitar jam 9.30 malam.
Himpunan aman tersebut untuk pertama kalinya dalam sejarah dan sebagai hadiah bagi kemenangan Kerajaan Negeri Perak di bawah pakatan Rakyat telah dibenarkan oleh pihak keselamatan. Semua berarak dari mesjid Kamunting sehingga ke hadapan Kem Tahanan kamunting yang teletak kira-kita 2 Km antaranya.




YB. Dr. Jeyakumar, YB. Chang, YB. Drs. Lim
Peserta demonstrasi dibenarkan berhimpun kira-kira 100 meter dati pintu kemta dan dibenarkan oleh pihak keselamatan untyuk memberikan ucapan selama 15 minit setelah perundingan Exco Kanan Kerajaan Perak yang hadir sama , Dato Ngeh Koo Ham dengan pihak polis.



YB. Chang dan YB. Drs. Lim dengan kawalan Unit amal Perak
Hadir sama ialah Pengerusi BBC Perak yang juga ADUN Titi Serong,,YB. Drs. Khalil Idham Lim, Adun Teja, YB. Chang Lih Kang,Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh.,Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Michael Jeyakumar Devaraj, ADUN Pokok Asam , YB. Yee Seu Kai, ADUN Cangkat Jong, YB. Hj. Mohd. Anuar bin Sudin, ADUN Kuala Kurau, YB. Abdul Yunus Jamahri. Perarakan juga disertai anak mangsa ISA , Sdr. S.Arutchelvan berbaju hitam.
Selain itu hadir sama ialah ramai aktvis GMI seperti S.Arutchelvan dan sdr. Hishamuddin Rais


Responses

0 Respones to "Himpunan aman GMI berjalan lancar"

For Palestine

Boikot Israel & Amerika

Jawatan Kosong
Iklan

WebTV

WebTV (Auto Channel)

Jika anda tidak dapat menonton siaran ini, sila muat turun & install plug-in P2P TV di sini

P2P TV hanya boleh dilayari dengan menggunakan Internet Explorer dengan syarat port 3502, 5000 - 6000 dibuka di firewall.

Categories

Mari membaca al-Quran
























Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors